miercuri, 14 ianuarie 2009

Cititorii decid ce roman va apărea


(sursa foto)
Se întâmplă în Marea Britanie. Cine a absolvit (sau studiază) un Master în Creative Writing poate să îşi vadă romanul lansat pe piaţă. Este suficient să trimită primele trei capitole şi un rezumat spre Hookline Novel Competition, până la 31 ianuarie.

Scriitura va fi examinată de ochii unor cititori (mai academic spus, de câteva cluburi de lectură) din UK. Câştigătorului i se garantează publicarea romanului. Simplu. Nu editura hotărăşte, nici agentul literar, nici consultantul literar (o nouă meserie apărută în Occident, fiindcă agentul literar poate fi extrem de ocupat şi atunci intră în acţiune, în primă fază, consultantul). Doar cititorii sunt implicaţi în apariţia cărţii. E un drum mult mai scurt şi mai sigur către gustul unui segment de public.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Super tare! Nu s-o face ceva de genul asta si la noi?!

Ana spunea...

"E un drum mult mai scurt şi mai sigur către gustul unui segment de public."
in marketing e un tip de testare a pietei foarte efectiv mai ales ca in ceea ce priveste cartile vorbim de "niche marketing" i.e un segment bine definit pietei. Imi place idea...(mi-ar fi placut sa vin eu cu ea)

to-morrow spunea...

@scriitor-in-devenire: pai daca vreo editura citeste informatia asta... poate ca da. Cluburi de carte se mai gasesc pe la noi, am vazut ca pe net se afla.

@Annamari: si eu, si eu! Uneori exista niste lucruri atat de simple si la indemana... dar nu sunt observate si concretizate!